RSS

Hobi baru?

wow..nampaknye saya da ade hobi baru..hehe

MySpace

Tak tahu la guane leh terjebak dalam hobi ni..
Tak pernah pulak terniat di hati sebenarnye..
Ia berlaku secara tiba2 dan tanpa sedar..eh silap..separa sedar..kiki

Hari Sabtu yang lepas2, keluar lepak2 ngan Nana..
dan Nana menyuarakan hati nak beli pet..
Jadi aku temankan la nana untuk 'ushar' pet yang boleh jadi teman Nana..
Pet ni bole teman Nana dok umah sewa dia nu..

Dok pusing2 geleng2 aku tertarik pulak tengok ikan kecil2 berenang2 melenggok2 badannya..
Tup tup aku terasa cam nak bali pulak..uish..
Bole jugak diletak di atas meja..

MySpace

Masalahnya, ikan ape yang aku nak jaga ni?sume nye cantik2 dan comeyl2..hee
Dan setelah diadili juri2 yang tak bertauliah, aku pilih satu ikan..
Ikan yang boleh aku jaga kat bilik..hurm..Ikan laga..hik3


~ni la ikan aku...namanye Habib..kikiki

Dah ade satu, terasa macam ikan tu sunyi plak takde geng..
Jadi aku beli seekor lagi buat teman nye..
bukan makwe tau..
sebab aku pun tak dapat nak kenal pasti jantina ikan-ikan aku ni..
kalau ade sape2 yang tau macam mana nak kenal pasti jantina ikan ni sila gitau aku yer..hee


~ni seekor lagi ikan aku..erm nama nye ape ek..belum decide lagi..

Ha..ikan yang no.2 ni aku tak pasti nak letak nama ape..
patutkah aku letak nama pompuan plak?hihi
Hari tu Ziela da bagi nama da..tapi aku lupa la pulak..
hurm...

Secara tak sengaja, aku da ade kawan baru kat bilik..yeye..

7 peniup sangka kala:

SMKRP.klang said...

ceit. aku nak tengok sejauh mane kamu menjage haiwan itu~!
;p

Unknown said...

ain...aku pun ade ikan laga sekor...tapi kecik aje..tak besar2...jemu da aku bela..tu yg bertukar kat arnab...sekarang da jemu jugak kat arnab...nak bela kambing la...ok ke?hahahahmak tak bagi pulak..=\

SMKRP.klang said...

Suryani,
kamu bela aku ade pekdah jugak
hahaha :D

A i N S Y a M said...

acik|uyul..
akan ku jaga ikan2 tu dgn kasih sayang..cuma kadang2 ade masanya aku terlupa nak kasik makan ikan2 tu dan membuat ikan2 tu kelaparan.. nasib baik da masuk bulan pose, aku nak latih ikan2 tu berpuasa..hihi

A i N S Y a M said...

suryani..
kalo taknak jemu bela ikan laga,
beli sekor lagi pasangannye..
pastu lagakan ikan2 tu..
konpem masyuk punye..hihi

aku suka sangat ko bela kambing..
bole aku makan lamb chop hari2..haha
best nyer....

Mohd Naim said...

jangan lupa tukar air tu selalu!!

A i N S Y a M said...

hihi..baiklah..
memang slalu tukar air..
tapi tunggu air tu nampak keruh dulu..hihi