RSS

cabaran baru bermula...

Assalamualaikum..
Sangat2 lama tak menjenguk blog dan menitip kan satu dua ayat kat sini kan..
Ntah masih ada yang sudi membaca tak tau la..
tapi nampaknya CikWana sempat lagi men'tag' aku..hehe
Sekian lama bercuti kat rumah mmg xdapat nak main Internet..
Kabel asek kena curik jer..masalah betul pada Internet dan jugak telefon rumah..
Bila la mau pulang ke pangkal jalan pencuri-pencuri kabel tu..huhu
semoga mereka diberikan hidayah olehNya satu hari nanti..Ameen...

Sekarang ni, aku kembali lagi ke bumi UTM dengan matlamat dan impian yang baru..
cewah..hehe
sekarang alhamdulillah da up sikit jadi postgraduate student..
aku masih lagi sambung belajar..
Sebelum aku buat keputusan untuk sambung belajar,
ramai yang bertanya,sambung blaja lagi?
xnak gi posting ker?xnak kerja ker?
hurm..sapa la yang xnak keje kan, pegang duit sendiri..hihihi

Tanya sama hati, semangat dan kesukaan untuk belajar masih ada lagi..
jadi selagi hati masih suka, baik teruskan belajar kan..hehe
lagipun, aku mau kembangkan lagi ilmu di dada..
kalau sebelum ni, subjek komputer hanya minor..
tapi skarang aku dapat lebih fokus dalam bidang ni..
banyak benda baru yang dapat belajar..
Sangat serunuk..alhamdulillah..=)
Dengan kawan2 baru yang terdiri dari pelbagai latar belakang..

skarang baru berada di semester pertama, dan masih panjang lagi jalannya..
tapi pejam celik pejam celik, cepat je masa berlalu kan3..hee

Aku teringat satu kata-kata yang aku pegang sampai sekarang..
Liyana pernah bagitau kat aku..
Pakcik nye penah berpesan..

"jangan jadi macam itik, tapi jadilah macam kuda.."

-- Itik kalau disuruh berenang, bole berenang..
--kalau disuruh berlari, bole berlari..
--kalau disuruh terbang, pun bole terbang..
Tapi, bole berenang masih tak reti menyelam..
Bole berlari, tapi cuma dapat berlari terkedek-kedek..
Bole terbang, tapi xsampai ke awan..

--Kuda pulak kalau disuruh berenang, memang xbole..
-kalau disuruh terbang, lagi la xbole..
Tapi, bila disuruh berlari, kuda lah yang jadi antara haiwan terpantas..

hurm..apa maksudnya tu??
lu pikir lah sendiri..bak kata nabil...hihihihi

p/s: wana..nanti i post u punye tag tu eyh..=)

1 peniup sangka kala:

SMKRP.klang said...

insof seyh!~
T_T