RSS

jom kita mengundi..

Hari ini bertarikh 13 Januari 2009, hari yang paling dinanti-nanti warga kampus UTM. Hmm..iyeke? Kalau bagi yang ambil tahu pasal pilihanraya la.. Pengundian bermula jam 9 pagi, tapi waktu tu aku masih lagi ada kat bilik sebab kelas mula jam 10. Lebih kurang pukul 10 lebih, oleh sebab tiada sesi P&P (hanya sedikit perbincangan tentang inovasi), aku turun mengundi di bilik seminar fakulti bersama rumet.

Seperti biasa, sampai saja kena beratur, tapi ia tak ambil masa yang lama. Jadi, aku pun menjalankan tugas aku sebagai warga kampus UTM. siapa yang aku undi? opps..undi anda adalah rahsia..Tapi,aku harapkan orang yang aku undi ni boleh menang la..

Yang menariknya, musim pilihanraya ni, macam-macam suara boleh kita dengar di sana sini bercakap pasal calon..

"eh, ko nak undi siapa?"
"ntahla..kita undi dia lah..yang ni ensem la.."
"aah la..yang ni pun cantik je, manis nya dia senyum.."
"eh, yang ni cam skema jer.."
"dia ni, cam aku kenal la tapi di mana yer?"
"aku kenal la budak ni sape.."
"la..dia ni masuk bertanding jugak ker.."
"ko rasa dia ni ok tak?"

ada yang memuji..

"dia ni bagus la, dia pernah jadi pengarah program aritu.."
"yang ni memang layak jadi mpp.."
"dia ni memang leh menang lah wa cakap sama lu.."

tak kurang juga yang...

"dia ni kan..publisiti je lebih.."
"dia ni nampak je bagus tapi...."


hmm..kalau ada yang bercakap yang tak bagus tu, aku tak berapa nak ambil tahu sangat..
yang penting aku tahu, siapa yang aku nak undi..(",)


~suasana di depan bilik mengundi di Fakulti Pendidikan..

~gambar ni diambil masa tunggu bas kat SUB. Gambar poster-poster yang ditampal di sana sini..dan juga 2 orang model berbaju putih yang tidak dikenali..hee

~ha..ini yang aku suka..cenderahati untuk pengundi-pengundi macam aku..


Malam ni kat DSI akan dapat tahu la keputusan nya. Calon-calon yang bertanding ni mesti sekarang tengah berdebar-debar dan terketar-ketar kepala lutut.. manakala aku pula pastinya malam ini hanya berehat di bilik dan menunggu info saja, kalau bukan malam ni pagi esok mungkin..hehe

0 peniup sangka kala: