RSS

obses dengan warna merah?

Oh tidak..aku harap aku bukanlah tergolong dalam golongan yang obses dengan warna merah ni.. Tapi suka suki warna merah tu ada la. Almost, sume barang hak milik aku lebih kepada warna merah.hehe Apa yang buatkan aku tertarik ngan warna merah ni tak tau la. Tapi, bila pandang sesuatu objek berwarna merah ni, tanpa dipaksa hati ni terus jatuh cinta pandang pertama. Cewah, penuh perasaan plak ayatnya. Actually, warna aku suka bukanlah warna merah mak ngah gitu, aku suka warna merah hati @ maroon..


~nampak besar je purse ni sbab banyak duit syiling je..


~beg kecil yg comel ni memudahkan untuk membawa dua-dua enset ke sana ke sini supaya aku takde la pilih kasih..


Ke mana saja aku pergi mesti bawa objek-objek dalam gamba di atas termasuk enset merah ( tak dapat dipapar di sini sebab dia malu nak posing). Ada satu lagi yang aku agak terkilan,sebab tak dapat memiliki kamera berwarna maroon yang cantik itu. Sebab ada orang kata, nak pilih kamera jangan pilih warna, tapi pilih berdasarkan fungsi yang ada pada dia. sob seb sob seb..warna hitam pun jadilah..


Kalau ditanya warna apa yang paling serasi digandingkan dengan warna merah, aku akan jawab warna putih..yeh, mestilah putih. Sebab kalau dengan warna selain putih, sume tak cantik, menenggelamkan keindahan warna merah tu..


Walaupun aku suka warna merah, aku bukanlah seorang yang obses dengan warna ni. Koleksi baju kurung aku pun tak penah ada warna merah, akan datang mungkin kot.. bila aku buat assignment multimedia ataupun bangunkan web, aku tak pilih warna merah pun. Untuk yang ni, aku lebih suka gunakan warna alam specially hijau dan biru laut sebab warna ni ala-ala mendamaikan gitu..barula sejuk mata nak tengok.. Oleh yang demikian, aku memang yakin lah, aku tidak obses dengan warna merah.. ; )


Tetapi, adakah kamu obses dengan warna kegemaran kamu? Awas, jangan sampai da tak nampak warna lain da..kang bumi yang serba hijau ni dirasakan serba pink..aduih..


Info tentang warna:

http://myth.com/color/

http://crystal-cure.com/color-meanings.html

2 peniup sangka kala:

SMKRP.klang said...

well, saya melihat anda agak obses terhadap warna inih.hal ini lantaran kegemaran anda membeli objek2 yang berwarna tersebot sehinggakan anda seringkali lupe tertukar objek2 anda (setelah uang yang banyak anda perolehi hihi). adakah anda ingin menyangkal lagik?? oh tidak..kerna saya memerhatikannya sendirik~

Anonymous said...

haha itu secara kebetulan aje tu..
mungkin da jodoh kot..ekeke