RSS

pengantin baru..


Masih belom terlambat lagi untuk wish..
Selamat Pengantin Baru..yey!
untuk nenek sedara (adik tiri arwah nenek belah mak), Mak Su Ani yang tersayang..
pada hari Sabtu yang lepas bersamaan 17 Januari 2009..

Agak terkilan jugak la sebab aku tak dapat datang meriahkan majlis..huu
Aku jangkakan majlis akan berlangsung cuti Tahun Baru Cina ni..
tapi lagi awal rupanya..

Ni bukan perkahwinan pertama untuk Mak Su Ani..
Beliau da mempunyai beberapa orang cucu pun..
Tapi kalau da jodoh, apa nak dibuat lagi kan..*wink*wink*

Aku tak pastila bila kisah cinta ni bermula..
Dan aku tak pasti yang mana satu la pengantin lelaki nya
merangkap atuk sdara aku yang baru..
Sebab sebelum balik johor aritu,
kami 1 family cuit2 soh beliau kawin lagi..
Tup tup rupanya memang ade yang da ushar2..
Tapi dalam dilema sebab ada 3 pilihan..
Tak tau nak pilih yang mana satu..
Wa..walaupun umur da 50-an pun dalam dilema..=)

Aku memang happy dapat tau berita ni..
takdela nanti beliau dok sorang2 kat umah, ade jugak berteman..
Susah la nak lepak2 sama lepas ni sebab umah suaminya kat Pasir Mas..
Tak sabar plak balik umah ni nak tengok pengantin baru..

___***___
Sedikit info tentang majlis:
  • Majlis sederhana tetapi meriah ni berlangsung kat umah aku, eh umah parents aku..
  • Pada mulanya majlis ni menimbulkan sedikit kontroversi kepada jiran-jiran yang ingatkan majlis ni ialah majlis anak Cikgu Joe, terkilan bila ada yang tak dijemput.. Tapi rupanya majlis mak sdara ipar Cikgu Joe..
  • Tetamu yang datang sangat ramai memenuhi setiap inci ruang lingkup umah sampai tuan rumah sendiri takde tempat nak duduk.
  • Makanan jugak memang licin..Ketua chef merangkap mak cik aku memang berpuas hati tahap dewa tengok periuk-periuk nasi yang licin hingga ke titisan terakhir..
  • Orang kuat majlis ni dan juga wakil pihak pengantin perempuan ialah tuan umah ni, dan lepas majlis mereka memang sangat penat dan lelah..cian pulak dengar..
___***___

Menurut sumber yang bole dipercayai, majlis memang berjalan dengan lancar tanpa masalah..
Pengantin sekarang sedang berbulan madu di rumah mereka..
Semoga mereka berbahagia hendaknya..

Hm..teringat pulak kat arwah atuk aku..
Pernah tak korang tengok atuk korang kawin dan lafaz akad nikah depan tok kadi?
Bukan senang nak masuk dalam sejarah hidup tu..
Tapi itulah pengalaman aku masa umur 13 tahun dulu..
Tengok atuk aku kawin..hehe
Bangga betul dapat bercerita kat membe2 sekolah..

0 peniup sangka kala: